keskiviikko 31. lokakuuta 2012

100 faktaa teille, arvon stalkkerit!

Eräs lukija toivoi, että tekisin suositun 100 faktaa itsestäni- postauksen. Lueskelin muiden bloggaajien tekemiä postauksia kyseisestä aiheesta, ja nyt olen hieman viisaampi. En tule laittamaan alle "Olen tyttö"- tapaisia heittoja. Toivottavasti mukana on jotain, mitä ette ole tienneet ennen minusta.

Okei, tein tämän postauksen valmiiksi jo pari kuukautta sitten, mutta olen vatvonut julkaisemista. Nyt tartuin kuitenkin kliseisesti sanottuna härkää sarvista ja muokkasin tämän loppuun. Paria kohtaa olen vielä viime hetkessä muutellut. 

Olkaa hyvät!

1. Olen 21-vuotias.

2. Opiskelen kosmetologiksi.

3. Asun hyvän ystäväni kanssa yhteisessä asunnossa.

4.  Asuntomme on poikkeuksellisen iso, mikä on hyvä asia.

5. Minulla on huikea 1,5 vuoden työkokemus Itellalta. Tiedän kaiken osoitteenmuutoksista, vihaisista postinsaajista, rappujen juoksemisesta puhumattakaan koirista, jotka yrittävät syödä käden, kun tunget sen postiluukusta sisään.

6. Olen harrastanut musiikkia koko ikäni.

7. Olen laulanut kuorossa 7-vuotiaasta 14-vuotiaaksi.

8. Olen soittanut klarinettia 10 vuotta. Lopetin soittamisen valmistuessani lukiosta.


9. Olen ollut ala-ja yläasteen musiikkiluokalla.

10. Tällä hetkellä otan yksityislaulutunteja, se tuntuu olevan eniten juttuni.

11. Minulla on harrastelijateatteritausta. Lukion jälkeen lopetin näyttelemisen, mutta olisi kiva jatkaa harrastusta jossain vaiheessa.

12. Suurin projekti, johon olen koskaan mennyt mukaan, ja mistä on ollut hirveä vastuu, oli viimeisenä lukiovuotenani tekemä musiikki-ja teatteridiplomi, jonka teimme musikaalin muodossa. Väänsimme muutaman kaverin kanssa koko syksyn käsikirjoitusta, biisejä ja pidimme yhteisharjoituksia. Projektia ei yhtään helpottanut se, että meillä oli hirveä määrä ihmisiä pienissä sivurooleissa, enemmän kuin kellään muulla diplomin tekijällä.


13. Olen käynyt ihan oman huvin vuoksi välillä elokuva-avustaja- jutuissa. Itsestäni löytyy huikeata materiaalia mm. Salatuista Elämistä ja eräästä suomalaisesta elokuvasta. xD.

14. Ikimuistoisin kokemus kouluajoilta on ehdottomasti konserttimatka 9-luokalla Belgiaan. Ajoimme bussilla Saksan ja Alankomaiden läpi Belgiaan ja olimme tien päällä  9-10 päivää.

15. Minulla on paljon ulkomaalaisia ystäviä, jonka ansiosta kielitaitoni on kohentunut, enkä pelkää puhua englantia.

16. Olen ollut välillä todella pahoissa tilanteissa ollessani ulkomailla. Kerran mennessäni yksin lentokentälle, en meinannut löytää lentokentälle, koska olin joutunut väärään bussiin. Ehdin minuuttia ennen check-in:in sulkeutumista paikan päälle. 

17. Olen siitä erikoinen suomalainen, etten vihaa Ruotsia enkä ruotsin kieltä, vaan rakastan kumpaakin. <3 Monesti olenkin sanonut syntyneeni väärään maahan.

18. Yritän opetella ruotsia lisää, lukion jälkeen kieli kun on hieman päässyt unohtumaan. Onneksi saan ruotsalaiselta ystävältäni yksityisopetusta kielessä.

19. Haluaisin oppia puhumaan ihan oikeata riikinruotsia.

20. Minulla on yhteensä 11 serkkua, joista kaksi lukeutuu parhaimpiin ystäviini.

21. Omistan nörttiveljen, jolta kysyn apua kaikissa tietoteknisissä ongelmissa. (Okei kaikki sukulaiset kysyvät. ;) )

22. Olen harrastanut menneisyydessäni yleisurheilua.

23. Paras muistoni yleisurheiluajoilta oli ehdottomasti treenimatka Espanjaan.

24. Tällä hetkellä liikun monesti viikossa käyden lenkillä ja salilla. Minua motivoi tällä hetkellä erityisesti ostamani yhden kuukauden voimassa oleva salikortti. Rahaa ei saa mennä hukkaan!

25. Hauskin hetki tässä lähiaikoina oli espanjalaisten ystävieni kanssa, kun katselimme Serranon perhe-dvd:itä suomalaisilla tekstityksillä ja kaikki pystyivät ymmärtämään täysin, mistä milloinkin puhuttiin.

26. Tukholman Cafe Bellman on paras paikka! Kannattaa käydä ja maistaa vohveleita!

27. Olen nähnyt vieraillessani parin espanjalaisen luona Barcelonassa, kuinka hyvätuloiset ihmiset elävät ja ääripäänä kaupungin vaarallisimpiin paikkoihin lukeutuvan alueen. Aika mielenkiintoista päästä kokemaan ääripäät.

28. Olen mukana Suomen änkyttäjien yhdistyksen toiminnassa, koska olen itse änkyttäjä. Istun hallituksen kokouksissa ja olen mukana vertaistapaamisten järjestämisessä ja toteutuksessa. Tiedän siis mitä vapaaehtoistyö todellisuudessa on.

29. Tykkään todella paljon vetää ja ideoida erilaisia ryhmäjuttuja. Nautin myös päästessäni puhumaan julkisesti yleisölle. Yhdistyksen kautta minulla tarjoutuu tilaisuuksia tämän tästä ja otan ne oppina itseäni varten, koska haluan kehittyä koko ajan esiintyjänä. 

30. Yhdistyksemme osallistui viime keväänä Kuninkaan Puheen pääosan esittäjän opettamiseen, kuinka änkytetään "oikein." Tämän ansiosta pääsin myös tv:seen kyseisen asian tiimoilta sekä katsomaan näytelmän harjoituksia privaatisti Kaupunginteatteriin. Tämä oli minulle todella iso juttu entisenä harrastelijateatterilaisena.

31.Tulevaisuudessa unelmoin työstä, jossa saisi matkustella paljon. Jokin kansainvälinen homma olisi kiva! 

32. Yliopisto-opiskelu on alkanut houkuttamaan entistä enemmän. Ehkä vielä jonain päivänä..

33. Haluan asua joskus vielä ulkomailla, edes väliaikaisesti hetken aikaa. Tai koko loppuelämän. Who knows.

34. Olen ihan omaksi ilokseni käynyt muutamia kertoja pienissä mallikuvauksissa, jotka on julkaistu joissain lehdissä/ muissa julkaisuissa. Palkkaa en ole saanut, mutta pidän tuota enemmän kivana harrastuksena.

35. Innostun helposti uusista asioista.

36. Minulla on ollut 12-vuotiaaksi otsatukka, kunnes ärsyynnyin siihen lopullisesti, koska se oli aina pystyssä. En ole sitä paljon nykyisin kaivannut, enkä kaipaakkaan. Muutaman kerran olen kasvattamisen jälkeen kokeillut otsatukkaa uudestaan, mutta olen luopunut siitä aina nopeasti uudestaan.


37. Syntyessäni minulla oli pikimustat hiukset, jotka sitten kuitenkin muuttuivat vaaleiksi. Iän myötä ne alkoivat taas tummenemaan ja nyt oikea värini on maantienvaalea.

38. Ruskeilla hiuksilla näytän tosi kalpealta eivätkä ne sovi yhtään. Kokeiltu on.

39. Olin koko lapsuuteni todella alipainoinen, joka johtui täysin geeneistä ja kiihtyneestä pituuskasvusta. Silloin pystyin syömään karkkia niin paljon kuin napa veti <3



40. Minulla on todella hyviä ystävyyssuhteita, jotka ovat alkaneet lapsuudesta ja kestäneet näihin päiviin saakka. Olen siitä kiitollinen.

41. Haluaisin muuttaa vielä joskus takaisin Oulunkylään, ainoaan paikkaan, missä tunnen olevani Suomessa kotonani.

42. Pienenä ekaluokkalaisena karkasin kaverin kanssa toisinaan koulun jälkeen seikkailemaan ympäri Malmia. Tarkoituksena oli kulkea niin kauan johonkin suuntaan kunnes olimme eksyksissä. (Yleensä emme onnistuneet itsemme eksytyksessä hirveän hyvin.) Kerran olimme niin kauan poissa, että meitä etsimään soitettiin poliisit.

43. Monet ovat luulleet että värjään kulmiani, mutta ne ovat ihan oikeasti niin tummat kuin miltä näyttävätkin. Sama juttu ripsien kanssa silloin kun en ole laittanut ripsiväriä.

44. Olen intohimoinen valokuvien ottaja.

45. Tukin koneeni tuhansilla valokuvilla, mutta onneksi olen ostanut ulkoisen kovalevyn ;)

46. Olen noussut King`s Crossilta junaan kuin Potter konsanaan. Okei, en ehkä alla olevalta laiturilta.
 

47. Viime kesänä näin luonnossa mustakarhuja ollessani Appalakeilla. Todella hieno kokemus.

48. Osaan vetää macarenaa vaikka unissani, koska tanssin sitä ystävieni kanssa ulkomaisissa tapaamisissa.

49. Luulin vuosikausia olevani alton laulaja, mutta ääneni on kehittynyt ja olenkin sopraano!

50. Olin ala-aste-iässä kova lukemaan kirjoja. Saatoin lukea monta kirjaa päivässä ja olen varmaan lukenut kaikki Oulunkylän kirjaston nuortenkirjat, jotka hyllystä silloin löytyivät. Ihme ja kumma, minulla ei ole ollut ongelmia kouluaikoina kirjoittamisen kanssa.

51. Nyt lukeminen on jäänyt hieman vähemmälle, ellei aikakauslehtiä lasketa.

52. Tällä hetkellä asun alueella, missä tunnen ulos astuessani oloni ylipukeutuneeksi täysin normaaleissa vaatteissa.

53. Asun niin korkealla, että ikkunasta näkee sekä Pukinmäen Mc Donaldsin ja toiselta puolelta meren siintävän kaukaisuudessa.

54. Olen addiktoitunut sushiin, vaikken ennen pitänyt siitä. Nyt on päällä koko ajan hirveä sushihimo ja se vain yltyy!

55.Käyn toisinaan hieman liikaa Vapianossa serkkuni kanssa. Ne pastat ovat vain niin taivaallisia.

56. Ensimmäisen kerran kävin Vapianossa ollessani Lontoossa ja rakastuin paikkaan samantien. Onneksi ei mennytkään kuin puoli vuotta, kun ensimmäinen Vapiano- ravintola avattiin Helsingissä.

57. Yksi hauskimmista tv-sarjoista ikinä, joka saa minut todella nauramaan on Serrannon perhe.

58. Rakastan vaatteita ja toivoisin olevani enemmän varoissani, että voisin shoppailla enemmän.

59. Olen tehnyt työharjoitteluaikanani noin 100 jalkahoitoa. Kiitos sen, osaisin tehdä jalkahoidon vaikka silmät sidottuina. Tai no, ehkä en ihan niin sentään.

60. Pidän todella paljon Make Up For Everin meikeistä. Käytän nykyisin kyseisen merkin meikkivoidetta ja peitevoidetta tummille silmänalusille.

61. Kiitos kouluni, en kavada minkäänlaisia jalkoja, olivat ne missä kunnossa hyvänsä. Olen nähnyt kaikenlaista laidasta laitaan.

62. Olin tet:issä yhdeksännellä luokalla Lemmikkihotellissa. Olimme välillä hieman pulassa kaverini kanssa kurittomien koirien kanssa, jotka olivat meille liian voimakkaita.

63. Kiitos serkkuni, minut on raahattu mukaan kaikenmaailman keikoille, kuten Sauna Open Air -festivaaleille kuuntelemaan Mötley Crueta. Itsehän en tämäntyyppisestä musiikista välitä, mutta oli kokemus sinänsä, kun jouduin melkein 100 kiloisten miesten tallomaksi lavan edessä. Suvin stailaamana tietenkin paikan päälle xDD!


64. Olen kävellyt kerran monia vuosia sitten erään illan päätteeksi Keskustasta Itä-Pakilaan. Matka hieman kesti, mutta pakkohan sekin oli kerran kokea.

65. Olen ollut liikaa serkkuni kanssa, koska meille on kehittynyt todella outo kieli. Olemme saaneet omat ilmauksemme tartutettua myös kaikkin muihin lähipiirin ihmisiin.

66. Rakastan musikaaleja! Myös elokuvaversioina!

67. Jos löydän hyvän biisin kuuntelen sitä repeatilla kyllästymiseen saakka, kunnes en voi kuunnella kyseistä kappaletta enää kertaakaan.

68. Olen ollut hirveän huono englannissa kouluaikoina. Kouluaikaiset opettajat tuskin uskoisivat silmiään, jos näkisivät minut nyt.

69. Olen rakastunut Cafe Lasipalatsiin. Maailman ihaninta teetä.

70. Paras itsenäisyyspäivän kokemus oli pari vuotta sitten suomenruotsalaisissa Itsenäisyyspäivän tansseissa Ritarihuoneella. Toivon niin, että kutsu tulisi tänäkin vuonna, että saisi vetää hienon mekon päälle ja mennä kampaajalle laittamaan hiukset.


71. Olen ollut joskus inttileski. En siis intissä itse xD.


72. En pidä salmiakista.

73. Enkä joulutortuista. Tämä on todella tärkeä tieto..

74. Osasin joskus tammikuun nimipäivät ulkoa kaverini kanssa. Osaisin varmaan vieläkin, jos vähän muistelisin.

75. Olen enemmän ilta/yöeläjä. Päivällä olen puoliunessa ja iltaisin alan todellisuudessa heräilemään.

76. Rakastan syvällisiä keskusteluja.

77. En ymmärrä jääkiekon hienoutta.

78.  Kirkkaat värit kuuluvat niin meikkiin kuin pukeutumiseenkin!

79. Viime talvena, kun en pakkasen takia halunnut mennä ulos lenkille, juoksin talomme portaita ylös-alas. (Asumme seitsemännessä kerroksessa.) Naapurit varmaan tykkäsivät.

80. Meidän rapussamme asuu varmaan maailman epäsosiaalisimmat ja syrjääntyneimmät ihmiset. Masentavaa.

81. Graavilohi on todella hyvää! Minulla on tullut siihen samanlainen himo, kuten sushiinkin.

82. Olen taistelijaluonne enkä luovuttajatyyppiä.

83. Olen aika spontaani ihminen, vaikka tykkään suunnitella asioita myö etukäteen. Hyvän tilaisuuden tullessa heittäydyn kuitenkin virran vietäväksi.

84. Arvostan ihmissä mielenkiintoista persoonaa ja heittäytymiskykyä. Liian pidättyväiset ihmiset pitkästyttävät.

85. Minulla on välillä hirveän huono ryhti. Yritän parhaani mukaan istua nykyään selkä suorassa ja korjata asennon aina kun olen lysyssä.

86. Talvi, lumi ja kylmä ei ole juttuni. Valitettavasti asun Suomessa.

87. Haluaisin päästä matkalle kaukokohteeseen. Esimerkiksi Thaimaa kiinnostaisi.

88. Olisi todella mielenkiintoista mennä ammattilaispaikkaan kosmetologille hoitoon, nyt kun tekee itse samoja juttuja. Tämän aion toteuttaa lähiaikoina.

89. Chicago on maailman paras musikaali! Olen nähnyt sen elokuvana useaan otteeseen ja oli upeata nähdä se livenä Broadwaylla New Yorkissa!


90. Olen ollut kerran hiusmallina. Kampaaja sanoi värjäävänsä minulle jäänvaaleat hiukset. Lopputulos oli harmaa. Sen jälkeen en ole hiusmalliksi mennyt.

91. Bongailen Xenias Day:n Instagramiin lisäämistä kuvista kaikkia ihania ruoka-annoksia, mitä Xenia syö. Olen saanut monta hyvää uutta ruokaohjetta. Kiitos siitä!

92. Kaipaan lukioaikaista kaveriporukkaa. Outoa, että ei nähdä enää joka päivä.


93. Kämppikseni lähtee ensi vuonna vaihtoon Hollantiin. Pakko mennä moikkaamaan maaliskuun tiennoilla oman koulun loppuessa.

94. Miten tuntuu, että minulla on tulevaisuuden varalle aina tuhat uutta matkaa suunnitteilla?

95. Odotan marraskuussa tulevaa Ruotsin risteilyä.

96. Ostin ruotsin oppikirjan, jossa on liian helppoja tehtäviä. Olen tehnyt niitä siitä huolimatta. Olen sivulla 60..

97. Kiko on ihanin meikkikauppa. Meikit ovat suhteellisen edullisia ja värejä löytyy paljon! Harmi vain, että myymälät sijaitsevat Espanjassa ja Italiassa, ja Suomeen ei voi tilata mitään internetin kautta.

98. Body Shopin Chocomania suihkusaippua on taivaallinen.

99. Olen monissa itselleni tärkeissä asioissa perfektionisti. Joskus vähän liiankin.

100. En tykkää kotona istumisesta, vaan olen mielummin koko ajan menossa. Lähiaikoina olen yrittänyt hieman rauhoittaa menoa, koska välillä on hyvä ottaa itselleen omaa aikaa ja olla yksin. 

THE END.

Loppua kohden puhti alkoi kummasti loppumaan, mutta nyt tämäkin on väännetty. Siinä teille lukemista seuraavaksi pariksi kuukaudeksi. Adios!

-SaTuulia-

1 kommentti: